November 2011

Návštěvnost za týden (21.-27.11)

28. november 2011 at 22:54 | Bowser |  Návštěvnosti blogu za týden
návštěvnost za týden (21.-27.11) je:
Pondělí: 3
Úterý: 8
Středa: 5
Čtvrtek: 4
Pátek: 4
Sobota: 4
Neděle: 9
Celkem: 37
Přůměr na den: 5,28

děkuji za to, že jsem měl opět jako minulý týden více jak 30 návštěv. ale je překvapivé to, že jsem měl tento týden úplně stejnou návštěvnost jako minulý týden, tedy 37. Ještě jednou vám moc děkuji za takovou velkou návštěvnost :-)

Reklamy se budou dávat tady!!!

28. november 2011 at 11:34 | Bowser |  REKLAMY SEM!!!!
Upozornění: Pokud už někdo bude psát reklamy, tak už tady do komentářů, protože od 1.12.2011 mažu všechny reklamy, které nebudou tady v komentářích. Tak honem, honem, dávejte pouze tady ty reklamy do komentářů :-)

Návštěvnost za týden (14.-20.11)

22. november 2011 at 21:32 | Bowser |  Návštěvnosti blogu za týden
návštěvnost za týden (14.-20.11) je:
pondělí: 0
úterý: 1
středa: 2
čtvrtek: 12
pátek: 12
sobota: 4
neděle: 6
celkem za týden: 37
průměr na den: 5,28
díky moc za to, že jsem měl ve čtvrtek a pátek návštěvnost nad 10, protože jsem ještě nikdy za den neměl návštěvnost větší než 10 návštěv, a ještě za to, že jsem měl návštěvnost za týden větší než 30 návštěv.

Pan Am let 1736 a KLM let 4805

18. november 2011 at 21:28 | Bowser |  Letectví a letecké nehody
Pan Am (Pan American World Airways Pan Am) let 1736 a KLM Royal Dutch Airlines let 4805 byly lety Boeingů 747 společností Pan Am a KLM, které se srazily 27. března 1977 na ranveji letiště Los Rodeos v Tenerife na Kanárských ostrovech a zemřelo tehdy 583 lidí, z toho 335 z 396 lidí na palubě Boeingu 747 Pan Am a všech 248 lidí na palubě Boeingu 747 KLM. Boeing 747 společnosti Pan Am se krátce po poledni blížil ke svému cíli k letišti Gando, kam letěl i Boeing 747 společnosti KLM. Ale v půl jedné vybuchla na tamějším letišti bomba a proto bylo letiště uzavřeno a všechny lety byly odkloněny na malé letiště Los Rodeos na ostrově Tenerife. Letadlo společnosti Pan Am dostal příkaz přistát na malém letišti na ostrově Tenerife. Stejný pokyn obdržel i kapitán Boeingu 747 společnosti KLM, který řídil let č. 4805. Z Amsterodamu převážel do letiště Las Palmas 234 cestujících a 14 členů posádky. I jeho Boeing 747 zamířil na ranvej malého letiště Los Rodeos, které v té době už přijalo nemalý počet strojů a další se připravovala na přistání. Los Rodeos bylo od cílového letiště vzdálené půl hodiny a poskytovalo služby daleko lehčím letadlům, než jakými jsou Boeingy 747. A navíc byla v ten den neděle a tehdy byli na věži jenom 2 dispečeři a to za normálního provozu stačilo. Ale ten den byl na letišti takový provoz, jaký ještě nikdy dispečeři neviděli. Letadla přistávaly těsně za sebou. Všechny pojezdové dráhy byly zablokované letadly. A tak se rozhodli využít vzletovou dráhu jako pojezdovou. Letadla postupně dojedou ke konci, otočí se a odstartují. Letadlo KLM dorazilo na letiště mezi prvními. Cestující opustili letadlo a šli čekat do přeplněných terminálů. Kvůli jejich omezené kapacitě se cestující letu č. 1736 už nedostali ven. Museli čekat v letadle, kde panovala napjatá atmosféra. Cestující už byli 13 hodin na cestě a byli unaveni. Navíc se zhoršilo počasí a byla mlha. V 15 hodin přišla zpráva, že se letiště otevřelo. Vzhledem k tomu, že cestující z letadla Pan Am nevystoupili, mohlo jejich letadlo vzlétnout mezi prvními. Pojezdová dráha ale byla přeplněná. Piloti letu 1736 dostali instrukce vrátit se na dráhu č. 12 a odbočit na dráhu č.30. a odtud by odstartovali. Ale dvanáctka byla blokována Boeingem 747 KLM, který tankoval a to způsobilo srážku dvou letadel, při které zemřelo 583 lidí. více na: http://cs.wikipedia.com/wiki/Leteck%C3%A9_ne%C5%A1t%C4%9Bst%C3%AD_na_Tenerife_1977

Japan Air Lines let 123

17. november 2011 at 21:36 | Bowser |  Letectví a letecké nehody
Japan Air Lines (JAL) let 123 byl let Boeingu 747, který narazil 12. srpna 1985 do hory Fudži a zemřelo tehdy 520 lidí. Letadlo Japan Air Lines mělo namířeno z tokijského letiště Haneda do japonské Ósaky. Letadlo vzlétlo v 18 hodin a 12 minut. Ale dvanáct minut po startu z tokijského letiště Haneda se náhle letadlu utrhl kus kormidla, kus levé dolní ocasní plochy a špička ocasní části. Letadlo bylo těžce ovladatelné a dostalo se do tzv. fugoidní křivky. Při ní nejprve letadlo stoupá, ztratí rychlost a pak letadlo klesá, nabere rychlost a po dvanácti stech metrech se letadlo vyrovná a opět začne stoupat. Děje se to tak dlouho, dokud letadlo neztratí vztlak a zřítí se. Letadlo společnosti Japan Air Lines letělo takhle 32 minut. Ale v blízkosti hory Fudži se letadlo začíná převracet na bok a když se vyrovnalo, tak těsně poté letadlo zavadí o strom, utrhne si kus pravého křídla a opět se začíná řítit k zemi ale už se pád nemůže nijak vyrovnat, protože letadlu chybí kus křídla a navíc se řítí břichem vzhůru, takže už nic nemůže zabránit pádu letadla na stromy, při kterém zahynulo 520 z 524 lidí na palubě japonského Boeingu 747. více na: http://en.wikipedia.com/wiki/Japan_Airlines_Flight_123

PSA let 182

15. november 2011 at 21:06 | Bowser |  Letectví a letecké nehody
PSA (Pacific Southwest Airlines) let 182 byl let Boeingu 727 společnosti Pacific Southwest Airlines, který skončil srážkou letu 182 se startující Cessnou 172 nad San Diegem v Kalifornii a zemřelo tehdy všech 135 lidí na palubě Boeingu 727 společnosti Pacific Southwest Airlines, oba dva piloti v Cessně 172 a 7 lidí na zemi. Bylo to 25. září 1978, kdy se v 9 hodin a 1 minutu srazil přistávající Boeing 727 Pacific Southwest Airlines se startující Cessnou 172. Když se Boeing 727 srazil s Cessnou, tak přišel o kus pravého křídla, které okamžitě poté začalo hořet a letadlo se stalo neovladatelným. Ale Cessna byla na tom daleko hůř. Protože se po srážce s Boeingem 727 PSA rozpadla na kusy a padala v náklonu 70°, zatímco Boeing 727 padal v náklonu 90°. více na: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Flight_182